صادرات سنگ به عراق

صادرات سنگ به عراق

صادرات سنگ به عراق

یکی از بزرگترین و باکیفیت‌ترین تولیدکنندگان سنگ صادراتی در منطقه، کشورمان ایران است. انواع سنگی که به نقاط مختلف دنیا صادر می‌شوند. اما یکی از بازارهای مهم و در دسترس منطقه، کشور عراق است. در یک دهه اخیر، بازار سنگ عراق به مقصدی برای صادرکنندگان ایرانی و صادرات سنگ ساختمانی به عراق مبدل شده است. کشورمان ایران با بهره از معادن سنگ متنوع و توانایی خوب در استخراج آن، پتانسیل خوبی برای صادرات سنگ به عراق فراهم نموده است. حتی با وجود مشکلات متعدد سیاسی و اقتصادی، همچنان صادرات سنگ به سایر نقاط دنیا و بخصوص کشور عراق ادامه دارد. اما اگر قصد صادر کردن سنگ ساختمانی به عراق دارید چه چالش‌هایی پیش روی شما خواهد بود و چه مراحلی در ارسال و صادرات این محصول به عراق باید رعایت شود؟ در این مطلب قصد داریم به بررسی این موارد بپردازیم.

مطالب مرتبط : شرایط صادرات به عراق

چگونگی صادرات سنگ به عراق

به سبب مشکلات عدیده‌ای که تحریم‌ها و اختلافات سیاسی در روابط بازرگانان ایران با دیگر کشورها بوجود آورده است، فروش سنگ به عراق نیز با چالش‌هایی مواجه است. از جمله این چالش‌ها، تحریم‌های بانکی و ارزی است که سختی‌هایی در فروش این کالا به بازار عراق بوجود می‌آورد.

با این حال همیشه فرصت‌ها و راهکارهایی برای مواجهه با این چالش‌ها وجود دارد. شرکت گلدن کردیت با بیش از ده سال تجربه در حوزه واردات، صادرات و تجارت بین‌الملل، به عنوان یکی از پیشگامان حوزه ترخیص کالا و صادرات به عراق، صادرات به اربیل و ارتباط با بازار این کشور، در کنار بازرگانان ایرانی است.

خدمات ما:

  • واردات مستقیم: ارایه خدمات ترخیص و واردات محصولات به عراق از منابع معتبر و تامین کالاهای مورد نیاز.
  • مشاوره تجاری: راهنمایی مسائل مرتبط با بازار عراق، قوانین و مقررات، و راه‌های بهبود تجارت.
  • پشتیبانی مالی و مالیاتی: مدیریت مالی و مالیاتی در عراق.

برای ارتباط با کارشناسان ما با شماره تماس 009647504288899 و یا از طریق ایمیل info@goldencreditco.com در ارتباط باشید.

با گلدن کردیت، بهترین راه برای تجارت با عراق را پیدا کنید!

انواع سنگ های صادراتی به عراق

با توجه به نیاز بازار عراق و همسایگی ما، تامین نیاز بازار این کشور به انواع سنگ صادراتی معطوف می‌شود. از سنگ معدن گرفته تا انواع سنگ ساختمانی. اما صادرات سنگ ساختمانی به عراق متداول‌تر است و سنگ تزیینی ساختمانی در بازار عراق تقاضای بیشتری دارد. سنگ بدون برش یا همان کوپ و برش خورده در ابعاد تایل و اسلب، همگی در کشور عراق طرفدار دارند. اما باید در نظر داشته باشید که صادرات سنگ آهن به عراق یا به صورت سنگ خام یا همان کوپ به سبب نداشتن ارزش افزوده شامل عوارض خواهد شد.

جدای از این نکات سنگ‌های ساختمانی مثل مرمریت در عراق طرفداران بیشتری دارند. تراورتن، کریستال و چینی نیز در رتبه بعدی قرار می‌گیرند. اما سنگ‌های با ارزش نیز در بازار عراق مورد توجه هستند و سنگ‌های باارزشی مثل فیروزه، سنگ آهن و سنگ نمک نیز به این کشور صادر می‌شوند.

صادرات سنگ ساختمانی به کردستان عراق

صادرات سنگ ساختمانی به کردستان عراق

در میان سنگ‌هایی که به کشور عراق ارسال می‌شوند، صادرات سنگ ساختمانی به عراق با سنگ مرمریت شناخته می‌شود و بیشترین تقاضا در بازار عراق به این نمونه سنگ معطوف می‌شود. علت محبوبیت این سنگ از بین دیگر سنگ‌ها، کاربرد گسترده آن در صنعت ساختمان‌سازی عراق و کاربرد گسترده آن در زمینه‌های دیگر است.

اما حوزه عمرانی کشور عراق مشتری تمامی سنگ‌های ساختمانی است و صادرات سنگ ساختمانی به عراق در حال حاضر، با سنگ‌های تراورتن، مرمریت، گرانیت و اونیکس برای نمای داخلی، بیرون، کف و قرنیز ادامه دارد.

بزرگترین رقیب حال حاضر کشورمان در صادرات سنگ به عراق، کشور ترکیه می‌باشد و مدتهاست که به دنبال پیشی گرفتن از ما در بازار عراق است. بجز کشور ترکیه، کشورهای چین، ایتالیا و هند نیز در این بازار فعال هستند. اما برای رقابت با این فعالان حوزه سنگ در کشور عراق، توجه به کیفیت صادرات سنگ می‌تواند برگ برنده شما برای پیشی گرفتن از دیگر رقبا باشد. اما برای از دست ندادن این فرصت باید به نحوه معامله با بازرگانان عراقی و ارسال کالا به این کشور نیز آشنایی کافی داشته باشید!

مزایا و معایب صادرات سنگ به عراق

صادرات سنگ به کشور همسایه از کشورمان در منطقه، اهمیت زیادی دارد. اما برخی از مزایا و معایب صادرات سنگ به عراق در این خصوص به شرح زیر هستند:

مزایا:

  • بازار بزرگ: عراق با جمعیتی بالغ بر ۴۰ میلیون نفر، یکی از بازارهای بزرگ در منطقه خاورمیانه است. این تعداد جمعیت مشتریان بزرگی برای محصولات و خدمات ایرانی بخصوص بازار سنگ فراهم کرده است.
  • نیاز به واردات: کشور عراق به سبب شرایط داخلی و بازارش نیاز به واردات محصولات مختلف دارد، از از جمله کالاهایی مثل مواد غذایی، مواد اولیه صنعتی، لوازم خانگی و محصولات صنعتی. در این میان نیاز بازار سنگ در این کشور نیز فرصت مناسبی برای کشورهای همسایه صادرکننده فراهم نموده است.
  • مرزهای مشترک: وجود مرز مشترک زمینی بین ایران و عراق به عنوان یک کشور همسایه، در ترددهای لجستیکی و تجاری در صادرات به عراق زمینه را تسهیل می‌نماید.
  • محل جغرافیایی: ایران به عنوان یک کشور در نزدیکی عراق و با دسترسی آسان به این بازار، از مزیتی رقابتی به نسبت دیگر کشورهای فعال در صادرکردن سنگ به عراق بهره‌مند است.
  • سابقه درخشان: سابقه تجارت و تبادلات اقتصادی بین ایران و عراق قدمتی چندین ساله دارد و سابقه خوب تجارت بین بازرگانان این دو کشور، فرصتی مناسب برای تبادلات تجاری بیشتر فراهم نموده است.

معایب:

  • مشکلات گمرکی و اداری: صادرات سنگ مصنوعی به عراق با مشکلاتی مانند مراحل گمرکی و مشکلات اداری روبرو است. برای برطرف نمودن این موارد، مشاوره با شرکت‌های گمرکی بسیار مفید واقع خواهد شد.
  • ریسک‌ سیاسی و اقتصادی: عوامل سیاسی و اقتصادی در عراق ممکن است تأثیر منفی بر صادرات داشته باشند. پیش‌بینی و مدیریت این ریسک‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

با توجه به مزایا و معایب فوق، این کار به عنوان یک بازار مهم و پراهمیت در منطقه تلقی می‌شود و فرصت‌های بیشماری برای بازرگانان ایرانی برای فروش انواع سنگ به عراق فراهم می‌نماید. البته بهره‌گیری از متخصصان و مشاوره با کارشناسان این حوزه، احتمال شکست و ریسک شما را به کمترین میزان خود خواهد رسانید.

درخواست مشاوره

مراحل صادرات سنگ به عراق

در نهایت برای موفقیت در صادرات سنگ به این کشور و فعالیت موثر در این بازار، باید با مراحل ارسال انواع سنگ و صادرات سنگ ساختمانی به عراق آشنایی کافی داشته باشید.

تهیه مدارک و مجوزها

  • قبل از هر چیز، باید مدارک مورد نیاز برای صادرکردن و فروش سنگ به عراق را آماده کنید. این مدارک شامل مجوزها، گواهی‌ها، فاکتورها و سایر مدارک مرتبط است.

انتخاب کالا و تعیین بازار هدف

  • انتخاب نوع سنگ مورد نظر برای صادرات و تعیین بازار هدف در عراق اولین قدم خواهد بود.

تعیین مسیر صادراتی

  • انتخاب مسیر صادراتی از طریق مرزها یا دریا و تعیین نقاط ورودی به عراق.

تعیین شرایط قرارداد

  • تعیین شرایط قرارداد با خریداران عراقی، از جمله قیمت، مقدار، شرایط پرداخت و تحویل.

بسته‌بندی و نقل و انتقال

  • بسته‌بندی مناسب کالا و ترتیب انتقال و ارسال سنگ به مقصد.

گمرک و مراحل گمرکی

  • تسهیل ترددهای گمرکی و تعیین تعرفه‌ها.

تسویه‌حساب

  • تعیین روش تسویه‌حساب با خریداران عراقی، مانند وجه نقد، واریز بانکی بین‌المللی یا اعتبارات اسنادی.

آداب مذاکره با عراقی‌ها

  • آشنایی با فرهنگ و آداب مذاکره با طرف عراقی.

برای این منظور، مراحل بالا را بصورت مختصر در نظر داشته باشید و برای موفقیت بهتر با کارشناسان ما در گلدن کردیت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با ما
ارسال پیام