صادرات زعفران به عراق

صادرات زعفران به عراق

صادرات زعفران به عراق

برای صادرات زعفران از عراق باید از کجا شروع کرد و به چه نکاتی توجه نمود؟ یکی از بازارهای هدف که همیشه مورد توجه کشاورزان، بازرگانان و تولیدکنندگان محصولاتی همچون زعفران بوده، بازار کشور عراق است. عراق یکی از ثروتمندترین بازارهای منطقه است که با توجه به نیاز بالای تامین کالا از دیگر کشورها و بخصوص کشورهای همسایه، همواره مورد توجه بسیاری از صنایع در ایران، بخصوص در چند ده اخیر واقع شده است.

با شکل‌گیری و برقراری مجدد روابط بین دو کشور ایران و عراق، فرصت مناسبی برای بازرگانان و صنایع ایرانی محیا شده تا با ارسال و فروش محصولاتشان در این بازار، رونق دوباره‌ای به کسب‌وکارشان بدهند.

اما فروش و صادرات زعفران به عراق نیز مانند هر محصول دیگری، فرایند و چالش‌های مختص به خودش را دارد. به همین منظور در این مطلب قصد داریم به بررسی جوانب مختلف صادرات این محصول به عراق بپردازیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط : شرکت صادرات به عراق

شرایط صادرات زعفران

اولین موردی که در تجارت زعفران به عراق باید به آن توجه نمود، شرایط صادرات آن است. آیا می‌توان بدون کارت بازرگانی هم این محصول را به کشور عراق وارد کرد؟ صادرات چمدانی زعفران به عراق چه ریسک‌هایی دارد؟ مراحل صادرات زعفران به عراق چیست؟ چه قیمتی برای فروش آن باید در نظر گرفت؟

در این خصوص باید گفت که ابتدا 4 اصل مهم در صادرات هر کالایی و بخصوص صادرات زعفران به عراق را باید در نظر داشته باشید.

  • شرایط بازار مقصد زعفران 

قبل از اقدام به صادرات محصول نامبرده عراق باید اطلاعات و داده‌های جامعی از بازار هدفتان جمع‌آوری نموده باشید. میزان تقاضای بازار عراق در زمان صادرات چگونه است؟ مشتریان بالقوه شما که هستند؟ آیا ارتباط با مشتریان از قبل صورت گرفته؟ آیا کیفیت کالای شما با کیفیت زعفران درخواستی بازار عراق تناسب دارد؟ چه ویژگی‌هایی، محصول شما را از دیگر محصولات موجود در بازار متمایز می‌کند؟ و بسیاری سوالات دیگر که در ابتدا شرایط بازار هدف را متناسب با شرایط تجارت زعفران به عراق برای شما مشخص خواهد نمود. پاسخ به این سوالات و درک درست از شرایط بازار، کمک بزرگی در قدم اول در صادرات زعفران به عراق و به شما خواهد نمود.

  • کیفیت و بسته‌بندی زعفران

در نظر داشته باشید که برندهای متنوعی از کشورهای مختلف در بازار عراق رقابت می‌کنند. کشورهای بزرگی که به عنوان معتبرترین تولیدکنندگان زعفران در دنیا شناخته می‌شوند و زعفران آن‌ها نیز کیفیت قابل قبولی در مقیاس جهانی دارد. بنابراین برای صادرات زعفران به عراق باید با سطح کیفی و استانداردهای بین‌المللی در تولید و بسته‌بندی محصول آشنایی داشته باشید، تا فرصتی برای رقابت با برندهای دیگر موجود در بازار پیدا کنید.

از طرف دیگر داشتن ویژگی متمایز برای محصول و خلاقیت در طراحی بسته‌بندی کمک شایانی در فروش و کسب اعتبار در بازار عراق خواهد داشت. در نهایت باید گفت که فروش و صادرات زعفران به عراق تنها به قیمت محصول ختم نمی‌شود و شرایط و المان‌های مختلفی در تامین و عرضه این محصول باید در نظر گرفته شود.

  • مجوزها و استانداردهای زعفران

قبل از اخذ مجوز صاردات زعفران به عراق، محصول شما نیز از نظر کیفی باید با استانداردهای بازار عراق مطابقت داشته باشد. این مجوزها و استانداردها شامل آزمایشگاه‌ها، مجوزهای وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک هستند. به غیر از آن استانداردهای بین‌المللی دیگری نیز مانند استانداردهای ایزو هستند که در اعتبار محصول و کیفیت ارایه در بازار عراق دخیل می‌شوند.

همچنین برخی محدودیت‌ها و رعایت برخی الزامات نیز در صادرات زعفران به عراق نقش دارند. محدودیت‌هایی مثل حجم قابل صادرات یا کیفیت تعیین شده و یا استانداردهای بسته‌‎بندی و ارسال. پس در زمان اخذ مجوزها، باید این موارد را در نظر داشته باشید و بسته به سیاستتان در توزیع کالا در بازار، اقدام به اخذ آن‌ها نمایید.

  • مسئولیت‌ها و قوانینی مالی

نکته مهمی که در صادرات زعفران به بازار عراق باید به آن توجه داشته باشید، ملاحظات مالی در مراوده با بازار عراق است. تعیین نوع و شرایط پرداخت، پیش‌فاکتور و فاکتورهای فروش، پرداخت هزینه‌های گمرکی و حمل و نقل که تمامی این مستندات چه در زمان ارسال کالا و چه برای فروش، لازم و مورد نیاز هستند.

در نهایت در نظر گرفتن این شرایط و داشتن اطلاع کافی از شرایط و ضوابط صادرات زعفران به عراق نقش پررنگی در موفقیت آمیز بودن مراوردات شما با این کشور خواهد داشت. همچنین در نظر داشته باشید صاردات چمدانی زعفران به عراق محدودیت‌ها و ریسک‌هایی به همراه دارد. برای مشاوره و همفکری در خصوص شرایط صادرات زعفران به عراق با کارشناسان متخصص ما در امر صادرات به کشور عراق در ارتباط باشید.

صادرات زعفران به کردستان عراق

صادرات زعفران به کردستان عراق

زعفران که به طلای سرخ نیز شهرت دارد، یکی از گران‌ترین و ارزشمندترین کالاهای صادراتی در دنیاست که طرفداران بسیاری نیز تمایل به استفاده از این محصول در سرتاسر دنیا دارند. ایران یکی از بزرگترین و باکیفیت‌ترین تولیدکنندگان زعفران در دنیا، اعتبار بالایی در فروش و عرضه این محصول دارد. در بازار عراق نیز درک خوبی از کیفیت، عطر و طعم زعفران ایرانی دارند.

اما مثل تمام دنیا و مشابه بازار خودمان نیز، طیف کیفی مختلفی در تامین و عرضه این محصول در نظر گرفته می‌شود. بازار عراق که به بازار داخلی و بازار کردستان عراق دسته‌بندی می‌شود، هر یک نوع مشخص و کیفیت مورد تقاضای متفاوتی دارند. عموما در بازار کردستان عراق و در صادرات زعفران به اربیل عراق، کیفیت زعفران، اولویت بالاتری دارد و در بازار داخلی عراق، قیمت و درجه‌بندی کیفی نیز اهمیت پیدا می‌کنند.

شرکت گلدن کردیت با بیش از ده سال تجربه در حوزه واردات، صادرات و تجارت بین‌الملل، به عنوان یکی از پیشگامان حوزه ترخیص کالا و صادرات انواع کالا به عراق، صادرات محصولات به اربیل عراق و ارتباط با بازارهای این کشور، افتخار همراهی با بازرگانان ایرانی را داشته است. خدماتی نظیر:

  • واردات مستقیم، ارایه خدمات ترخیص و واردات محصولات به عراق از منابع معتبر و تامین کالاهای مورد نیاز.
  • مشاوره تجاری، راهنمایی برای ارتباط با بازار عراق، مشاوره در خصوص قوانین و مقررات، و راه‌های بهبود تجارت.
  • پشتیبانی مالی و مالیاتی، مدیریت مالی و مالیاتی در عراق.

برای ارتباط، همفکری و مشاوره با کارشناسان ما در خصوص صادرات زعفران به عراق و صادرات زعفران به اربیل عراق با شماره تماس 009647504288898 و یا از طریق ایمیل info@goldencreditco.com در ارتباط باشید.

مراحل صادرات زعفران

برای صادرات زعفران به عراق، پس از بررسی بازار و ارتباط با مشتری، پیمودن چند گام ساده و در عین حال مهم و حیاتی نیاز است.

  • اخذ مجوز صادرات زعفران به عراق: مجوزهای که مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت، صادرات محصول و مجوزهای ورادات محصول به کشور عراق می‌شوند.
  • تهیه و تامین کالا: تامین زعفران به میزان درخواستی و با کیفیت متناسب با تقاضای مشتری در بازار عراق.
  • تایید مشخصات فنی و کیفی: برای اطمینان از تطابق کیفیت محصول با استانداردهای فنی و کیفی مورد تایید بازار هدف، باید مدارک و مستنداتی از آزمایشگاه‌ها و موسسات ذیربط اخذ شود.
  • بسته‌بندی محصول: برای حفظ کیفیت محصول در حمل، در زمان عرضه به بازار و برای رقابت با برندهای دیگر موجود در بازار، باید بسته‌بندی مناسب انتخاب و استفاده شود. بر روی بسته‌بندی نیز مشخصات فنی محصول به زبان عربی و انگلیسی درج شود.
  • شرایط حمل و ارسال: برای ارسال محصول به مشتری باید شرایط ارسال کالا از قبیل شرایط حمل، زمان تحویل و مسئولیت‌های مربوط به صادرات این محصول به عراق رعایت شود.
  • مسئولیت‌های مالی: تعیین شرایط پرداخت با مشتری، نوع پرداخت، پرداخت هزینه‌های گمرک، مالیات، حمل و نقل و دیگر هزینه‌های مشخص شده.
  • رعایت قوانینی گمرکی: ارایه اظهارنامه صادراتی، پرداخت مالیات و عوارض.

با توجه به ارزش و قیمت بالای این کالا، باید توجه داشته باشید که هزینه‌های مرتبط به صادرات زعفران به عراق نیز بالا خواهد بود. بنابراین باید برای کاهش هزینه به مواردی در بهبود فرآیند تولید، بسته‌بندی، عرضه و صادرات محصول به این کشور در نظر داشته باشید. شرایط بازار هدف و انتخاب مشتریان نقش پررنگی در این خصوص خواهند داشت. برای آشنایی با شرایط خرید و قیمت زعفران در کشور عراق و همفکری با مشاوران متخصص در این حوزه، با کارشناسان ما گلدن کردیت در ارتباط باشید.

درخواست مشاوره

قیمت صادرات زعفران به عراق

زعفران کالایی است که معمولا در بسته‌های گرمی وارد بازار می‌شود و کمتر به صورت فله یا کیلویی به مصرف‌کننده یا فروشنده در بازار فروخته می‌شود. با این حال تعیین قیمت صاردات زعفران به عراق به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوسانات نرخ ارز اولین عامل دخیل در تعیین قیمت صادرات زعفران به عراق است. ارز مراوده‌ای در بازار عراق عموما دلار است ولی نوسانات نرخ ارز ما و کشور عراق با ارز جهانی، نقش مهمی در توازن هزینه تامین و فروش کالا خواهند داشت.

عامل موثر دیگر، رقابت بازار زعفران در کشور عراق است. همانطور که اشاره کردیم کشورها و برندهای مختلفی در حال حاضر در بازار عراق مشغول به فعالیت‌ هستند، که محصولاتی با سطح کیفی و قیمت مختلف به مصرف‌کننده عرضه می‌کنند.

اما عوامل ریز و درشت دیگری نیز در تعیین قیمت صادرات زعفران به عراق تاثیرگذار خواهند بود. برای برآورد هزینه و قیمت صادرات زعفران به اربیل عراق، با مشاوران و کارشناسان گلدن کردیت در ارتباط باشید، تا درک و آگاهی خوبی از شرایط بازار، محصولات و هزینه صادرات زعفران به عراق بدست آورید.

با گلدن کردیت، بهترین راه برای تجارت با عراق را پیدا کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با ما
ارسال پیام